Website gelanceerd

24-04-2015 13:57

Mijn nieuwe website is vandaag van start gegaan.

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even kort voorstellen.

Mijn naam is Anita Maessen en ik ben werkzoekende. (zoals zoveel anderen)

Ik ben deze website begonnen, min of meer uit frustraties van het solliciteren. Veel schrijven, gekke dingen moeten doen om op te vallen,  Linkedin pagina bijhouden,  netwerken en toch weer iedere keer horen dat je niet aan het profiel voldoet. En iedere keer vertellen mensen je dat de aanhouder wint,  niet geschoten is altijd mis,  niet klagen maar dragen, je oren niet laten hangen en meer van dat soort goedbedoelde raad. Maar nog erger dan de goedbedoelde raad is de blik van mensen die denken: HBO opleiding, veel gevarieerde werkervaring en dan geen baan kunnen vinden??????? Mezelf verdedigen tegenover deze mensen was in eerste instantie ongeveer een dagtaak, maar dat heb ik opgegeven.

Mijn echte dagtaak is SOLLICITEREN!!!!!

Solliciteren is echt hard werken. Vacatures zoeken,  brieven schrijven, bellen, open sollicitaties schrijven en iedere keer weer de teleurstelling dat er aan de andere kant iemand in 9 seconden beslist: NEE !!! En dat dag in en dag uit, gemiddeld 4 tot 6 uur per dag alleen maar solliciteren in je hoofd. Je zou van minder gek worden.

Ik niet!!!

Gelukkig heb ik een gezonde dosis humor, een goed relativerend vermogen en een postieve levensinstelling. Ik leef bij het motto: "alles komt goed" (ooit)

Zo dat was het negatieve verhaal...

Solliciteren levert je ook heel veel op.  Contacten met nieuwe mensen, buiten je comfort zone bezig zijn met het verbreden van je horizon. Oude collega's weer eens zien en bij een kopje thee even lekker bijkletsen. Ik heb zoveel geleerd over Linkedin, social media, ervaring van mede-sollicitanten, wetten, CV's maken, brieven schrijven,  open coffees, walk & talk. Allemaal dingen waar ik vroeger of geen tijd voor had of geen weet van had. De belangrijkste les die ik uit dit hele proces haal is dat iedereen bereid is je te helpen, als je er om vraagt.  Mensen die mij niet kenden, heb ik om hulp gevraagd en gekregen. Iemand keek mijn CV na, een ander iemand hielp mij met Linkedin, weer een ander neemt me mee in haar netwerk en anderen steunen me met opbeurende woorden.

Prioriteit nummer 1 op dit moment is het vinden van een baan.

Alle hulp hierbij is welkom.


Kijk op je gemak rond op deze website. Dan krijg je een nog beter beeld van mij dan een CV alleen.






Terug

Contact

anitamaessen.nl
Keizerstraat 1
6019 BM
Wessem

06-53957665

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode