webinar : solliciteren met 20 jaar werkervaring

01-04-2015 10:00

Om 09.30 ik ben er klaar voor.

Via het UWV een webinar volgen hoe te solliciteren als je al iets ouder bent. Tenminste dat dacht ik. Nee dus. Over leeftijd mocht je het niet hebben, want er was geen enkel bewijs dat je op leeftijd wordt afgewezen door werkgevers. Volgens de wet mocht het niet, dus gebeurde het ook niet...... Het webinar ging er alleen maar over dat je niet meer op een normale manier moet solliciteren, maar via social media. Dus niet briefje, cv en hupsakee... Maar Twitter, Facebook, Chat-on, Instagram, Linkedin en netwerken.

Oké, dat was me na 3 maanden toch wel al opgevallen hoor, maar de reden dat ik,  en met mij meerderen,  deelnemen aan dit webinar is toch echt wel " de leeftijd ". Hoe moet ik daar mee omgaan, want dat is zo'n beetje het enige dat ik niet aan mijn CV kan veranderen. Mijn geboortedatum weglaten? Geprobeerd.... Resultaat ik werd tot mijn verrassing uitgenodigd voor een gesprek. Drie uur voor het gesprek word ik plotseling gebeld. Secretaresse geeft aan dat ze het volledige formulier moet aanleveren bij HR en dat ze daarvoor mijn geboortedatum nodig heeft. Natuurlijk geef ik die door. Na een uurtje weer telefoon, ze hebben al iemand aangenomen. Dus dat is ook niet de oplossing.

Maar wat dan wel......? Dat had ik nu graag in de webinar te horen gekregen. Gewoon een paar extra tools om mee te kunnen spelen.... Ik snap ook wel het  vraag en aanbod principe. Werkgevers hebben nu eenmaal veel meer keuze dan een aantal jaren geleden. Van alle subsidies ben ik ook nog niet overtuigd,  proefplaatsingen en mindering op de loonbelastingen. Dit betekent gewoon dat de ene groep bevoordeeld wordt en de andere benadeeld.

Maar dat was niet de doelstelling van deze webinar. Ik heb er zeker het een en ander van opgestoken en ook de tips van mede cursisten waren welkom. Een panklaar antwoord is er natuurlijk ook niet.

Jammer maar helaas.....

Terug

Contact

anitamaessen.nl
Keizerstraat 1
6019 BM
Wessem

06-53957665

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode