Solliciteren: het werken aan werk

21-05-2015 19:09

Twee weken geleden heb ik besloten dat thuis zitten ook geen picknick is en het moeilijk wordt om jezelf te blijven motiveren om te solliciteren.

Dus naast mijn gewone sollicitaties (171 inmiddels) heb ik ook 4 brieven de deur uitgedaan voor vrijwilligerswerk. Het museum in Thorn, het VVV in Thorn, Bezoekerscentrum Leudal en bibliotheek Wessem/Linne/Thorn.

Na steeds afwijzingen binnen te krijgen dat mijn profiel niet past binnen de gestelde functie-eisen, was het een verademing dat bij vrijwilligerswerk de lat een stuk lager ligt. Binnen no time heb ik vier afspraken staan.

Vandaag was mijn eerste gesprek:  Het museum van Thorn. 

Na een leuk gesprek met een man die erg blij leek te zijn met mijn ervaringen en opleidingen (toch nog iemand), heb ik besloten om hier aan de slag te gaan. Hij vond het erg leuk dat ik een onderzoeker ben, dat ik trainingen heb gegeven, dat ik juridisch zaken uitzoek, God wat gaf die man mij een goed gevoel en dat was lang geleden.... Als je iedere keer wordt afgewezen gaat je zelfvertrouwen toch wel een beetje verstoppertje spelen. Met heel veel energie ben ik gelijk vandaag gebleven en werd ik ingewerkt door een heel vriendelijke dame. Toen ik eindelijk na 4 uur naar huis ging liep ik bijna te fluiten van blijdschap en energie. Wat is het toch een fijn gevoel als je het gevoel hebt dat je iets toevoegt en dat je gewaardeerd wordt en dat je weer iets kunt leren.                                                                                                                                                 Er komt een nieuwe expositie aan: "Vrouw en de macht". Hier mag ik dan aan meewerken en onderzoeken. Eventuele educatie aan kinderen kan ik over meedenken en mee helpen uitvoeren. Ik heb er echt zin in !!!!!!

 

Op naar volgende week:

Dinsdag 9.30 uur VVV kantoor Thorn

Dinsdag 12.15 uur bezoekerscentrum Leudal

Donderdag 09.00 bibliotheek Wessem/Linne/Thorn

Ik hoop er nog meer positieve ervaringen op te doen, veel dingen te leren en ja ook NETWERKEN

Terug

Contact

anitamaessen.nl
Keizerstraat 1
6019 BM
Wessem

06-53957665

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode