mijn ervaringen met het UWV

28-01-2015 11:00

Ja, ja we moeten weer langs bij het UWV.

Geweldig, de werkcoach heeft nu een andere naam. Dat was het belangrijkste nieuws van de dag.

Je bent verplicht om naar zo'n bijeenkomst te gaan. Hier leggen ze uit hoe je met de werkmap moet werken, nadat je al drie weken een WW uitkering krijgt en dus ook al drie weken ingeschreven staat en al drie weken in de werkmap moet aangeven waar je wanneer gesolliciteerd hebt. Dus iedereen staarde een beetje verbaasd voor zich uit. Naast mij zat een Chinese vrouw die weinig tot geen Nederlands sprak en er dus helemaal niks van snapte. Ik probeerde haar in het Engels een beetje uitleg te geven. Maar hoe leg je iemand uit dat je ergens naar toe moet, parkeergeld moet betalen, kosten moet maken, alleen om uitleg te krijgen over iets waar je al langere tijd mee werkt en dus wel weet hoe het een en ander functioneert. Toen dan ook eindelijk de gerechtvaardigde vraag gesteld werd door een van mijn mede-ww'ers, waarom we hier nu pas uitleg over kregen,  kromde ik mijn tenen in volle verwachting op het antwoord. Mijn ervaring met het UWV is dat ze dat meestal zelf ook niet weten en dan terugvallen op het enige antwoord waar wij als ww'er dan geen antwoord op durven te hebben. En ja hoor.... daar kwam het antwoord: " omdat wij zeggen dat het moet en als je niet komt, korten we je uitkering ".

Maar goed ook dit hebben we weer achter de rug.

€ 2,00 benzine weggegooid, € 3,00 parkeergeld en een illusie armer.......

Maar ook weer een gelegenheid gebruikt om te netwerken. Ik word hier nog eens echt goed in.



Terug

Contact

anitamaessen.nl
Keizerstraat 1
6019 BM
Wessem

06-53957665

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode