Welkom op mijn website.......


11 november 2014 kreeg ik een brief thuis, met de mededeling dat mijn contract bij Wegenbouw Kurvers niet verlengd werd. Geen gesprek, geen aanduidingen, helemaal niks. Dus de verrassing was groot. De schrik aanzienlijk, omdat het bekend is dat het geen tijd is om zonder werk te zijn.  Voortvarend ben ik aan de slag gegaan om mezelf klaar te maken voor het gevecht dat solliciteren heet.

  1. CV up to date maken;
  2. Lijst maken met bedrijven voor eventuele open sollicitaties;
  3. Internet afzoeken naar de beste sollicitatiebrief;
  4. Iedereen laten weten dat ik beschikbaar ben;
  5. Vacatures zoeken
  6. UWV inschrijven

En vol vaart begonnen aan mijn gevecht. Bij iedere brief en iedere afwijzing verdween een beetje mijn zelfvertrouwen. "U voldoet niet aan het profiel". Die woorden staan gegrieft in mijn hersens. Je gaat aan je zelf twijfelen, zou ik nu dan toch gesolliciteerd hebben voor chirurg? Maar nee, nadat je de vacature weer eens goed hebt nagelezen en je tot de conclusie komt dat je echt wel aan alle gevraagde functie eisen voldoet, begint er een vervelend stemmetje in je hoofd:  je bent te oud,  je bent te oud.

Maar dan zeg ik tegen mezelf... nee, nee, nee je bent niet te oud, je hebt geen rollator en ook nog geen steunkousen. En daarnaast vindt Meneer Rutte dat jij nog makkelijk 18 jaar kunt werken. En ik ben het met hem eens.  Nu nog mijn nieuwe toekomstige werkgever ervan overtuigen dat ik het beste ben wat hem is overkomen sinds de uitvinding van het wiel, uhh smartphone...

De kleine veldslagen heb ik tot op heden nog verloren,  maar ik ga er vanuit dat ik wel de oorlog ga winnen. Met andere woorden: 

 een baan vinden



Nieuws

  • 24-04-2015 13:57

    Website gelanceerd

    Mijn nieuwe website is vandaag van start gegaan. Hallo allemaal,Ik zal mezelf even kort...

  • 01-04-2015 10:00

    webinar : solliciteren met 20 jaar werkervaring

    Om 09.30 ik ben er klaar voor.Via het UWV een webinar volgen hoe te solliciteren als je al iets...

  • 19-03-2015 14:00

    keurige afwijzing

    Helaas is het op dit moment mijn ervaring nog steeds dat je of geen antwoord op je sollicitatie...

  • 05-03-2015 17:00

    100 ste afwijzing

    Zo dat was een donderslag... Mijn 100 ste afwijzing binnen gekregen. Daar krijg je toch effe...

Contact

anitamaessen.nl
Keizerstraat 1
6019 BM
Wessem

06-53957665

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode